Treceți la conținutul principal

Cu Sano Maxima ai nevoie de o cantitate mică pentru rezultate... MAXIME!

Când vine vorba despre curățenie, mă declar o persoană metuculoasă, care pune, în același timp, foarte mare accent pe produsele pe care le folosește. Cu Sano Maxima , însă, ai nevoie de o cantitate mică pentru rezultate... MAXIME! Și nu glumesc când spun acest lucru! Faptul că am încercat foarte multe produse de curățare și parfumare a rufelor, îmi permite să-ți exprim o opinie clară cu privire la produsele Sano Maxima. Sincer, sunt singurele care m-au surprins plăcut, chiar dacă pe piață există mii și mii de produse.  Am fost super încântată când cei de la Sano mi-au dau vestea cea bună. Care anume? Ei bine, ei mi-au propus să testez produsele Sano Maxima , iar dacă voi fi mulțumită să împărtășesc și cu voi ceea ce mi-a plăcut atât de mult la aceste produse. Chiar dacă pe piață se fac remarcate o mulțime de produse destinare spălării rufelor, Sano are ceva special. Acest ceva, de fiecare dată, mă îndeamnă să vă recomand și vouă gama pe care aceștia o au disponibilă. Și, totuși,

Interviu cu Ioana Dumitrăchescu #6

Interviu

Ioana Dumitrăchescu este o autoare româncă, care, pe lângă faptul că este o persoană minunată, mai este și talentată. Prin scrierile ei a reușit să cucerească o mulțime de oameni, începând de la adolescenți și până la persoane trecute de etapa adolescenței.
Dacă nu ați citit nimic de la această autoare, tot ce pot să vă spun este să vă pregătiți, deoarece are multe idei editoriale în plan. Ea urmează să scoată pe piață, titluri incitante ce promit a fi calitative.
Așadar, sunteți pregătiți să o cunoașteți pe autoarea Ioana Dumitrăchescu, dar și pe acea persoană care se află în spatele ei?

De asemenea, vreau să îi mulțumesc pentru timpul acordat și pentru aceste răspunsuri sincere!



1. În primul rând vreau să te felicit pentru cărțile deja apărute și să îți urez mult succes cu cele care urmează. Ne poți spune cine este, cu adevărat, Ioana Dumitrăchescu? Cum este ea alături de cei dragi, dar și ca scriitoare?

Răspuns: Sincer, încă nu aș putea să spun cu exactitate cine sunt fiindcă mă descopăr cu fiecare experiență trăită și am momente când mă surprind pe mine însumi. Pot să spun, însă, că sunt o persoană sociabilă, deși am momente  când mă închid în mine și nu îmi doresc să ies din lumea mea. Sunt o visătoare, cred că fără pereche! Îmi place să visez foarte mult, de mic copil am fost așa. O altă calitate ar fi generozitatea. Îmi place să ofer cadouri, să-i ajut pe cei din jurul meu. Am și nenumărate defecte, însă, cine este perfect? Ca și scriitoare, sunt ambițioasă. Și asta am observat în momentul în care am început să studiez cum se scrie un roman de succes. Nu îmi place cum am scris primele variante la cele 3 romane scrise deja, așa că m-am apucat să le reeditez și rescriu. Îți mulțumesc pentru felicitări!

2. Cum a luat naștere prima ta creație literară? Ne poți da câteva detalii?

 Răspuns: Prima, prima a fost când eram mică. Aveam zece ani când am început să scriu primele versuri. Apoi am umplut caiete întregi cu versuri, idei de cărți, povești. Primul roman, însă, a fost ”Lacrimi de îngeri (dincolo de viață)” și am început să-l scriu în momentul în care un amic de-al meu s-a sinucis. Probabil am fost insipirată de către el fiindcă am scris numele fetei pe care el a iubit-o cel mai mult, deși, eu nu știam cum o cheamă. Am scris doua variante la ea și încă tot nu sunt mulțumită. Acum sunt la a treia variantă și sper să fie și ultima.

3. Ce sentiment te-a animat în momentul în care ai finalizat prima carte? Dar când ai ținut-o pentru prima dată în mână?

Răspuns: O emoție de nedescris. Știam de atunci că asta este ceea ce trebuie să fac în viață. Să scriu, să creez povești și lumi. Personaje și viață. Un sentiment emoționant și pe care îl simt până în adâncul sufletului meu. Iar momentul în care mi-am văzut prima carte, care a fost o carte de poezii, numită ”Război cu sufletul”, ochii mi s-au umezit și am plâns de fericire. Toată ziua am stat și am admirat cartea. Am recitit-o, a fost o nebunie. Cred că se poate compara cu sentimentul când îți ții copilul pentru prima oară în brațe.

4. Cu ce personaj te identifici cel mai bine? Un personaj din cărțile tale. Poți să ne comunici și de ce te identifici cu acesta?

Răspuns: Sincer ? Cu toate ! Toate personajele sunt parte din mine. Pe unele le-am scris dorindu-mi să fiu eu așa, pe altele luând o parte din mine, însă nu în totalitate. Exemplul cel mai concludent ar fi, însă, Alexandra din ”Lacrimi de îngeri”. Ea a fost primul personaj pe care l-am scris și, evident, l-am scris ca și cum aș fi eu. Aveam atunci douăzceci de ani. Probabil mi-aș fi dorit să fiu eu, ea. Nu știu nici acum de ce. Un alt personaj ar mai fi Karina din ”Visucy”, căreia i-am dat puteri de vindecătoare, o calitate pe care mi-o dezvolt și în viața reală. În rest, Ivan Marinescu și Camelia Marinescu din ”Crimă în poziție de ofsaid” sunt fictive, dar împrumută câteva calități și defecte ale mele.

5. Știm faptul că tu scrii, iar mulți știu că scrii bine. Pe lângă scris, bănuiesc că și citești. Care sunt genurile tale preferate? Autorii favoriți?

Răspuns: Îmi plac toate genurile literare, însă dacă ar fi să enumăr câteva care îmi stârnesc interesul cel mai mult, sunt thrillere, SF-urile și cărțile fantasy. Misterele și polițistele sunt în topul meu, distopicele, young adult și romance. Autorii preferați până acum sunt Guillaume Musso, Mihail Sebastian, Patricia Highsmith, Jules Verne, Hector Malot, Suzanne Collins, Veronica Roth, Sir Arthur Conan Doyle iar dintre autorii noștri contemporani, Leila Sandra Coroian, Lavinia Călina, Theo Anghel, Andra Pavel, Raluca Butnariu, Flavius Simion, Andrei Cioată, Daniel Botea,  Mihaela Strenc, Georgiana Vâju și urmează să mai descopăr și alții.

6. Obișnuiești să acorzi timp scrisului noaptea sau ziua? De ce?

Răspuns: Oricând mă pun să scriu inspirația curge. Indiferent că e noapte, că e zi. Nu țin cont de asta. Înainte aveam o convingere că doar noaptea pot să scriu, însă, de câteva luni, am observat că pot la fel de bine și ziua. Deci nu momentul zilei contează, ci emoția, starea și hotărârea de a scrie și de a face asta. Ca și scriitor, ai datoria de a scrie pentru cititorii tăi, indiferent de circumstanțe.

7. Care sunt locurile în care îți găsești inspirația? Sau nu ai unul anume?

Răspuns: Inspirația poate fi găsită oriunde, dar cel mai important este să știi că o ai deja și să te apuci de scris. Totuși, ca să fiu sinceră, natura mă inspiră cel mai mult și librăriile. Mai am momente când mă pun și mă plimb prin întregul oraș și îmi vin idei, scene și inclusiv personaje noi. Un alt loc ar fi cinematograful. În rest, inspirația este nelipsită din viața mea. Trebuie doar să mă pun la laptop și să scriu. Iar cuvintele vin singure de parcă nici nu le-aș scrie. De parcă ar fi acolo de când lumea.

8. Pe lângă scris, ce altceva mai obișnuiești să faci? Cum îți petreci timpul liber?

Răspuns: Citesc, vizionez filme, mă ocup de web design și design grafic. Sunt încă în procesul de învățare al codării. Îmi place foarte mult. Marketingul online este o altă pasiune și unde sunt un învățăcel. În rest, ador să călătoresc, să ascult muzică și să îmi petrec timpul cu prietenii și familia.

9. Pentru necunoscători, poți să ne spui care sunt planurile tale pe viitor în ceea ce privește scrisul?

Răspuns: Sigur. Am foarte multe planuri. Parcă spuneam mai sus că sunt visătoare, nu? În primul rând, îmi doresc să termin toate cărțile pe care mi le-am propus pe anul acesta. Acum lucrez la reeditarea și rescrierea primelor mele romane, ”Lacrimi de îngeri (dincolo de viață)”, ”Crimă în poziție de ofsaid”, ”Visucy”. Acestea sunt prioritare acum, fiindcă doresc să iasă pe piață. Apoi, cărțile noi, seria ”Lyceum”, o serie cu și despre adolescenți, dar care va fi și o aventură, seria ”Războiul Trezirii”, care se dorește a fi un SF, fantasy, distopic și young adult și romanul de sine stătător ”Vorbește-mi când taci”,  care este atât de drag sufleului meu. Va fi un roman de dragoste, dar mai atipic. Abia aștept să îl împărtășesc cu voi !

10. Ce te-a determinat să alegi pseudonimul de Zanuka Lisandros? Are o anumită însemnătate pentru tine?

Răspuns: Pseudonimul acesta îl folosesc doar la câteva romane.Acelea pe care aș vrea să le văd publicate internațional. Practic, acest pseudonim este folosit pentru piața internațională. În cazul în care voi ajunge acolo vreodată, acesta va fi numele de pe copertă. L-am ales fiind o îmbinare între cultura grecească și cultura rusă. Zanuka vine din limba rusă și înseamnă tot Ioana. Iar Lisandros vine din limba greacă. Sunt foarte atrasă de aceste popoare. Grecia, Rusia și mai nou Franța. Îmi doresc să ajung în aceste țări, în această viață pe care o am. Cu siguranță aș avea ceva de învățat.

11. Nu te mai rețin mult, însă aș vrea să știu care este părerea ta despre autorii tineri. Ce sfaturi le-ai da? Dar celor care sunt la început de drum?

Răspuns: Ador autorii tineri. Mai ales că avem destui pe piață și, pe lângă asta, mai sunt și talentați. Un prim sfat ar fi să continue să scrie, chiar dacă nu mereu iese ceva bun. Să citească mult, dar fără a copia vreun autor. Important este să-ți găsești propriul stil. Și să învețe să scrie romanele cu intrigă, suspans, răsturnări de situație, personaje bine dezvoltate, vii, să arate mai mult decât să povestească și să atragă atenția la început și la sfârșit. Le recomand să învețe de la americani, dacă au timp și își doresc. Talentul există, însă trebuie și dezvoltat. Și un ultim sfat ar fi să se citească între ei. Să citească autorii contemporani. Fiecare avem de învățat unii de la alții.

Îți mulțumesc din suflet Daniela pentru minunatul interviu ! Îți doresc mult succes ! 

Ioana și eu îți mulțumesc, încă o dată, pentru tot!

Comentarii

  1. Multumesc din suflet Daniela pentru frumosul interviu! <3

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Și eu îți mulțumesc pentru răspunsurile frumoase! ❤

      Ștergere
  2. Minunat interviu, felicitări! <3 L-am citit pe nerăsuflate... Abia aștept să descopăr și eu romanele autoarei, mai ales că se anunță atât de multe noutăți...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Îți mulțumim! Mă bucur tare mult că te-a captat.
      Așa este! Autoarea este plină de surprize!

      Ștergere
  3. Un interviu minunat, dar nici nu se putea altfel, fiind vorba de Ioana. Felicitări, fetelor! 😘

    RăspundețiȘtergere
  4. Ce frumos e plugin-ul asta cu reactiile :)) Trebuie sa-l caut si eu!
    Nu am citit inca nimic scris de Ioana Dumitrachescu, dar o sa caut!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da! Și mie îmi place mult. M-am chinuit ceva până mi-a ieșit, dar s-a meritat!
      Autoarea urmează să publice luna viitoare o carte, deoarece și-a pus în plan să le reediteze.

      Ștergere
  5. Din punctul meu de vedere, tu realizezi cele mai faine interviuri!😊

    RăspundețiȘtergere
  6. Multumim pentru interviu. Este interesant si ne ajuta sa vedem dincolo de ecran pentru a afla un pic despre personalitatea unei autoare contemporane care devine tot mai cunoscuta la noi in tara.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Îmi face plăcere să fac cunoscuți anumiți autori! Sau, și mai cunoscuți decât sunt.
      Îți mulțumesc pentru apreciere!

      Ștergere
  7. Te pricepi cu adevarat la interviuri si alaturi de oameni frumosi, nu are cum sa nu iasa bine. Keep up the good work! :*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Îți mulțumesc pentru aceste cuvinte frumoase!
      O să o țin tot așa, cu siguranță! ❤

      Ștergere
  8. Pe langa minunatul interviu, am placerea sa descopar autori de care nici nu stiam. Spre rusinea mea. Promit insa sa ma revansez!

    RăspundețiȘtergere
  9. Astfel de articole au cam iesit de pe piată si imi pare rau pentru asta. Totul se face in format video, iar cuvintele încep să dispară ( cuvintele scrise ). E bine ca încerci să readuci ceva ce nu multa lume încearcă.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asa este. Ai mare dreptate. Incerc pe cat posibil sa păstrez aceasta forma, deoarece aceasta mi se pare cea mai reusita si cea mai accesibilă.

      Ștergere
  10. Wow, cate cuvinte frumoase! Va multumesc mult de tot! Si abia astept sa faceti cunostinta cu povestile mele :) <3

    RăspundețiȘtergere
  11. Nu o cunosc pe autoare, dar imi este draga din raspunsurile date tie si cred ca scrie foarte frumos.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Așa este. Nu uita că dacă dorești să citești ceva scris de aceasta, ea tocmai ce urmează în luna septembrie să republice un exemplar dintr-o carte

      Ștergere
  12. O felicit pe Ioana pentru ca are atatea carti publicate si multe altele in stare de proiect sau altele incepute. Ca blogger imi dau seama cat de greu este sa potrivesti cuvinte, astfel incat acestea sa atraga cititorii si vad ca Ioana a reusit acest lucru.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Împreună am realizat ceva ce se pare ca este de apreciat. :)

      Ștergere
  13. Nu am auzit de această autoare, însă m-ai făcut tare curioasă în privința cărților pe care le scrie. Aștept mai multe detalii după ce apar

    RăspundețiȘtergere
  14. Georgiana-Laura Gheorghe8 aprilie 2018 la 04:56

    Frumos interviul. Scriitoarea îmi amintește de mine când eram adolescentă. Nu vreau să mă laud și nici să atrag atenția, dar îmi place să scriu poezii (mai optimiste) și povestioare. O fac de când aveam șaisprezece ani. În ultima vreme însă mă simt descurajată ceea ce mă face să mă blochez când vreau să scriu o idee care-mi vine pe moment și să am impresia că nu sunt în stare să o fac pentru că de la liceu încoace am fost pe lângă niște persoane, printre care și cadre didactice care mi-au spus că sunt un nimeni și că nu am niciun drept să vin cu ideile mele, ci să fac numai ce vor ele și societatea de acum. Același lucru pățesc și în domeniul traducerilor când vreau să găsesc un fel mai creativ de a traduce un text. Mi-ar face plăcere să colaborez cu Ioana prin LinkedIn sau orice alt site de socializare și să o rog să mă ghideze, ori să-mi dea câteva sfaturi în legătură cu scrierea creativă și cum să mă lansez prin traducerile, poeziile sau povestioarele pe care le scriu.

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Părerea voastră contează

Postări populare de pe acest blog

Spune adio răcelii și gripei și urează-i bun venit poftei de mâncare

Bună, dragii mei! Astăzi doresc să vă vorbesc nu despre răceală și gripă, ci despre cum putem scăpa de acestea prin intermediul mierii de la Apidava. Încep prin a vă întreba: Câți dintre voi nu v-ați confruntat anul acesta cu o mică răceală sau cu o gripă care v-a țintuit la pat pentru câteva zile bune? La mine în familie, nu a scăpat aproape nimeni. Atât eu, cât și tata, respectiv mama, ne-am luptat cu simptome groaznice și puternice de răceală și gripă. Mama ne-a îmbolnăvit, oarecum, pe mine și pe tata, însă, cunoscând un vechi truc din bătrâni, ea a acționat și simptomele, treptat, s-au mai redus, aducând cu plecarea lor o stare de bine. Despre ce truc este vorba? Vedeți voi, bătrânii nu se bazau niciodată pe medicamente, pe comprimate, ci încercau mereu să găsească soluția în natură, considerând că un produs de calitate își va face efectul mult mai bine, decât niște simple pastile, care după ce le consumi nu îndepărtează în totalitate "răul" care te po

Doza de sănătate. #2 Care sunt cele mai bogate legume în fier?

Salutare, dragilor! Astăzi în cadrul dozei de sănătate vă voi vorbi despre fier , respectiv despre cele mai bogate legume în fier.  Ce este fierul? Fierul este cunoscut ca fiind un mineral esențial pentru buna funcționare a organismului și, mai mult decât atât, este implicat în multiple procese metabolice. Totodată, acesta este indispensabil în transportul oxigenului în organism, respectiv în respirația celulară.  Și tocmai pentru că este atât de esențial pentru organismul nostru, trebuie să menționez faptul că, pentru a preveni carența de fier, ne este recomandat de către medici să consumăm cât mai multe alimente bogate care conțin în compoziția lor fier. Întrebarea, însă, este următoarea: Consumăm cantitatea indicată de fier? Potrivit specialiștilor în domeniul sănătății, pentru adulți , doza recomandată de fier este cuprinsă între 8 și 27 mg.  Iată, așadar, 5 legume bogate în fier pe care eu le consum foarte des și nu doar pentru că trebuie, ci pentru c

Recenzie - Fantoma Aniei de Vera Brosgol

Autor: Vera Brosgol Editura: ART Număr de pagini: 222 An apariție: 2017 Dintre toate lucrurile pe care se aştepta Ania să le găsească pe fundul unui vechi puţ, o nouă prietenă nu se număra printre ele. Mai ales nu o prietenă care să fie moartă de un secol. Să cazi într-un puţ e şi-aşa destul de rău, dar viaţa Aniei în sine s-ar putea să fie şi mai oribilă. Îi e ruşine cu familia ei, se jenează cu propriul ei corp şi a cam renunţat să-şi mai găsească locul în liceu. O nouă prietenă – fie ea şi moartă – este exact ce are nevoie. Dar prietena Aniei nu glumeşte deloc când zice că are de gând să-i fie alături pentru totdeauna... Caut să-mi lărgesc cât mai mult orizontul de cunoaștere, dar caut, în același timp, povești noi, care să mă impresioneze. Îmi place să experimentez, mai ales atunci când vine vorba despre universul literar și de aceea, în ultima perioadă, am diversificat lecturile și sper să ajung să citesc cărți din orice domeniu. De această dată, am optat pe