Recenzie - Contract Marital de Alexa Drăgan

Autor: Alexa Drăgan
Editura: LETRAS
Număr de pagini: 256

Un roman de dragoste de Alexa Dragan  100% romanesc si care te tine cu sufletul la gura
     Anastasia Dima - o femeie de 28 de ani pe care viata a pus-o de atatea ori la pamant, dar care in ciuda tuturor acestor lucruri, a reusit de fiecare data sa se ridice si sa lupte in continuare.
    Miruna Alexander- fetita  care ii fura inima Anastasiei... doua suflete ranite la fel de mult, in ciuda diferentei de varsta...

Damian Alexander - un barbat de 32 de ani, frumos, bogat, playboy notoriu, care pare ca le are pe toate, dar aparentele insala... si-a pierdut sotia in urma cu sapte ani, la nasterea fiicei lor, si de atunci are un gol in suflet pe care nicio femeie nu a mai putut sa-l umple.
    Soarta ii aduce impreuna pe cei trei, in situatii cel putin ciudate... astfel Anastasiei i se schimba viata radical, cand i se ofera un Contract Marital. Ce se va intampla cand sentimentele isi vor face loc in relatia lor? Vor ramane impreuna cand va expira contractul sau se vor desparti? Trecutul Anei care revine in viata lor ii va desparti sau ii va uni?

Fragment din roman:

“Ii las hainele pe care le va purta pe pat si cobor in living. Miruna, cand ma vede, imi sare in brate, fericita ca sunt gata si vom pleca in curand. Incantarea din ochii sai imi topeste inima, fericirea sa ca toata vacanta de vara o va sta la ferma este evidenta si atat de molipsitoare incat incep sa rad impreuna cu ea. Ador sa o vad fericita, am ajuns sa iubesc atat de mult aceasta mica fiinta, inca ma mir cum de nu mi-a bubuit inima din piept pana acum.
    O strang mai bine in brate si o pup. Nu stiu ce m-as face daca as pierde-o, as muri. O iubesc ca si cum ar fi a mea, ca si cum eu i-as fi dat nastere.
    Ii ascult incantarea din glas, cand imi povesteste despre ferma, despre cai, despre faptul ca nu a mai fost acolo de cand era mica si ca abia asteapta sa ajunga.
    Incep sa rad din cauza afirmatiilor sale, dar ma opresc, cand sotul meu ne cuprinde cu bratele sale puternice, sarutandu-ne pe frunte.
    Ma chinui sa nu las lacrimile sa imi curga din ochi, Acest sentiment de apartenenta, pur si simplu ma topeste. Oricine ne-ar vedea, ar zice ca suntem o adevarata familie, si intr-un fel asa este, singurul lucru ce lipseste din aceasta ecuatie este dragostea sotului meu pentru mine, dar sper ca va veni, cu timpul.
    Ii zambesc, avand inima plina de speranta imi zambeste la randu-i, dupa aceea depunandu-mi un mic sarut pe buze, facandu-mi cu ochiul. Stiu ce a vrut sa imi transmita. Ca atunci cand vom ajunge la ferma, nu mai am scapare. Off, cine i-o fi zis ca vreau sa scap? Abia astept! Cu acest gand, ii zambesc cu gura pana la urechi, acesta ghicind ce am in cap si incepe sa rada.
    Cu chiu cu vai, imi iau privirea din ochii sai, in momentul in care cumnata mea ne zice sa pornim odata, ca ea nu mai are rabdare nici ea, nici Miruna."

• Contract marital este romanul care mi-a tras cu ochiul încă de la început, mai ales că, prin prisma copertei, mi-a inspirat o oarecare admirație, făcându-mă să cred că la baza scrierii se află o poveste de dragoste. Nu vreau să mă înțelegeți greșit. Chiar este vorba despre o poveste de dragoste, dar una mai aparte și mai emoționantă, decât altele întâlnite de mine din momentul în care m-am apucat de citit.
  • Când am primit cartea, eram foarte ocupată, timpul avut la dispoziție pentru citit, din ce în ce mai limitat, dar totuși, așa ocupată cum eram, volumul acesta m-a prins în capcana lui și singurul lucru care mi-a mai rămas de făcut, a fost să "îl devorez". Am descoperit, astfel, că s-a meritat și că m-am delectat cu o poveste ce poate fi caracteristică fiecăruia dintre noi, doar că aici apare ceva...acel ceva ce te face să consideri această lectură ca fiind una plăcută. Se citește ușor și acest aspect nu poate fi decât un punct forte...cu cât se citește mai ușor, cu atât mai bine. Pe lângă acest considerent, țin să amintesc faptul că lecturarea ei a fost floare la ureche. Am început volumul într-o seară, atunci când simțeam nevoia să mă relaxez și da, pentru mine, relaxarea este echivalentă cu cititul. În decursul a câtorva ore, am ajuns să mă holbez la ultima pagină pe care scrie SFÂRȘITUL PRIMULUI VOLUM. Atunci, mi-am spus: WOW, chiar m-a captat această carte.
  • Ca să nu o lungesc atât de mult cu introducerea, ce-ar fi să trecem peste câteva repere care mi-au atras atenția. În primul și în primul rând, doresc să mă raportez la copertă. Îmi place, nu am ce comenta. Mă atrage, asta este drept. Dar povestea ce se ascunde în spatele celor două caractere întipărite pe copertă, îmi place și mai mult sau, mai bine zis, o iubesc. Știu cu certitudine faptul că există o sumedenie de astfel de cărți, pentru adolescenți, pentru adulți, dar această poveste, nu am mai regăsit-o nicăieri și lejeritatea de la început, ajunge să facă furori la sfârșit. Pe cât de simplă, pe atât de impunătoare și emoționantă.
  • În ceea ce privește prima parte a cărții, respectiv incipitul, doresc să afirm că autoarea ne face cunoștință cu o făptură gingașă, o fetiță, numită Miruna. Miruna a fost părăsită de unul dintre părinți când era foarte foarte mică și acest lucru nu s-a întâmplat pentru că așa a fost plănuit, ci moartea, i-a răpit mama fără ca măcar să poată s-o sărute  o dată pe obrăjor, fără ca să se bucure de o îmbrățișare caldă, fără măcar s-o anunțe... Trăiește cu tatăl ei, tatăl care acum îi este și mamă. Îl iubește, cum n-a iubit pe nimeni altcineva vreodată și de un lucru este sigură: că îl va iubi mereu, pentru că tatăl este mai presus de toți.
  • Într-o zi, însă, Mirunei i se întâmplă ceva groaznic, brutal și semnificativ pentru o fată de vârsta ei. Este agresată și lovită, dar nu de cineva apropiat, ci de o femeie oarecare. Ajutorul ei vine fără să-l fi căutat. Eroina ei nu este alta decât Anastasia. Se dă o luptă verbală aprigă între cele două femei, dar succesul pare să țină cu Anastasia. Replicile ei, mai mult sau mai puțin plăcute, o alungă pe necunoscută și așa, aceasta, reușește să acapareze atenția micuței fetițe. Prin intermediul acestui conflict ajungem să vedem că se creează o profundă legătură între cele două, iar datorită acestui pasaj, putem afirma faptul că în orice rău, există și un bine.
  • Din acest moment, povestea începe să ia amploare și vă anunț ca vor urma evenimente ce au rol de a vă face fericiți, triști, dar vor exista și o serie de pasaje în care efectiv nu ai cum să nu te enervezi pe anumite personaje. Această carte are...hmm, de toate. De la iubire la război, de la fericire, la tristețe, de la agonie, la extaz, toate acestea într-un singur volum, un volum ce își pune amprenta pe cititor și îl face să vadă doar într-o direcție, în direcția paginilor ce nu au fost lecturate și își așteaptă rândul.
  • Trebuie să amintesc faptul că în peisaj își va face simțită prezența și un personaj de gen masculin, întruchipat de către Damian, tatăl Mirunei, un om bogat și plin de viață.
  • Bineînțeles că nu se putea ca cei doi, Anastasia și Damian, să nu se întâlnească și locul unde o fac nu este deloc surprinzător, astfel că aceștia se întâlnesc în clipa în care Anastasia participă la o petrecere, de la care, categoric, Damian nu avea cum să lipsească. Însă, cei doi se cunosc prin intermediul micuței și acest lucru este unul foarte bine gândit pentru că, sincer vorbind, eu o percep pe Miruna ca fiind un îngeraș voinic și înțelept, dar și cu gusturi bune, deoarece știe ce să-i prezinte tatălui său. Damian nu rămâne imun în momentul în care Miruna i-o prezintă pe Anastasia și datorită acestui fapt o să observăm că bărbatul pune ochii pe aceasta, considerând-o ca fiind o femeie foarte atrăgătoare și poate potrivită pentru el. De ce nu?
  • Dacă am vorbit de aceste aspecte, este semnificativ să vă țin la curent cu încă un lucru ce se pune în perfectă concordanță cu titlul, deoarece știm să titlul acestui volum este Contract Marital și, totuși, până acum nu apare nimic de acest gen. Stați, stați, povestea abia acum prinde aripi, astfel că, într-o zi, Damian îi propune Anastasiei acest pact. Ea va accepta să se căsătorească cu el și să îi rămână alături  timp de un an și la finele contractului, cea care are de câștigat o sumă considerabilă de bani este tot Anamaria, deoarece, bineînțeles, Damian a auzit de situația ei precară.
  • Nu va-m spus niciun detaliu despre Anastasia, însă pot să vă aduc la cunoștință faptul că trecutul ei nu este deloc unul demn de adus în discuție. A fost părăsită de ambii părinți când avea o vârstă foarte fragedă. Moartea i-a răpit pe amândoi, lăsându-i , în schimb, drept alinare doar un suflet fragil, un suflet ce a iubit-o până în ultima clipă. Bunica ei este cea care i-a purtat mereu de grijă și i-a fost alături, chiar dacă uneori au avut de suferit, împreună, au ajuns undeva, dar moartea nu te întreabă dacă ești pregătit. A dus-o pe bunica ei departe de ea și astfel, ea, a învățat cum să devină o femeie matură, poate, prea matură.
  • Îmi place de Anastasia ca personaj, de aceea ea este printre preferatele mele și prin faptul că a acceptat acel contract, ea și-a dovedit bunătatea. Dar de ce bunătatea? Într-o altă ordine de idei, totul era legat de Miruna. Dacă ea nu accepta, s-ar fi putut ca, până la urmă, aceasta să fie luată de lângă tatăl său, iar Anastasia nu își dorea asta, deoarece a văzut cât de mult se iubesc cei doi.
  • Cu timpul, Damian a luat-o în căsătorie pe Anastasia și astfel au petrecut o mulțime de timp împreună, dar oare au reușit să se cunoască? Merg în luna de miere, au parte de surprize, de petreceri , de întâlniri cu oameni deosebiți, dar în ceea ce privesc surprizele, cine spunea că acestea pot fi doar plăcute? Anastasia va avea parte de vizite ce o îngroapă în întunecatul ei trecut. Vizite ce îi dau fiori și o fac să încremenească. Dar cineva îi este alături, pe lângă prietena ei cea mai bună. Oare și Damian îi va fi alături? Îi pasă oare de ea?
  • Ea sigur s-a îndrăgostit, însă sentimentele lui față de ea rămân o enigmă, iar dacă o iubește sau nu rămâne ca voi să aflați pentru că este de datoria voastră. Pot să spun cu precădere faptul că niciodată nu am fost atât de acaparată de o carte. Lectura aceasta va rămâne mult timp în sufletul meu și îmi doresc din tot sufletul să lecturez volumul doi, care, sunt sigură, că nu va fi mai prejos.
  • Doresc să vă recomand această carte, mai ales pentru că este scrisă de o autoare româncă, Alexa Drăgan. Sunt extrem de încântată că am avut ocazia de a colabora cu ea și de a descoperi ceea ce a scris și o încurajez, ca pe mai departe, să continue să scrie pentru că face o treabă foarte bună.
  • Dacă voi aveți impresia că povestea se oprește aici, vă înșelați. O să aveți parte de suspans, de situații neprevăzute, de trecuturi ce ies la iveală , enigme păstrate cu greu și îngropate în suflet. Toate, însă, vor fi consemnate aici, în Contract Marital, o carte ce te ține cu sufletul la gură. Din proprie experiență, vă spun să citiți această carte după un gen ce nu se încadrează în cel romance sau young adult și spun asta pentru că eu am citi-o după un thriller psihologic și a avut un impact imens asupra mea. M-a făcut să îmi doresc să citesc cât mai curând volumul doi. Sper doar să apară cât de repede.
  • Finalul cărții este unul extrem de emoționant. Nu mă așteptam la așa ceva, chiar nu mă așteptam. Această carte m-a ținut atât de mult în priză, încât finalizarea ei mi-a adus o lacrimă în ochi și o părere de rău pentru vă mai voiam. Tot ce rămâne de făcut este să sper că volumul doi va apărea cât mai curând.
  • Laude am destule la adresa acestei cărți, însă vin și cu o critică, una destul de mică. Această critică se referă la denumirea capitolelor. Din punctul meu de vedere, numele acestora m-au făcut să îmi dau seama de ce se va întâmpla, dar totuși acesta nu este un lucru așa rău. Poate o să fie remediat pe viitor, deoarece, consider că dacă capitolelor le era atribuită doar o cifră, exista mai multă enigmă în contextul cărții. Acesta ar fi singurul aspect care m-a deranjat și de aceea am să ofer cărții 4 steluțe din 5.

Sper că v-am făcut curioși și vă recomand cu cea mai mare căldură acest tip de lectură!
Noi ne citim data viitoare cu un nou articol, până atunci... LECTURĂ PLĂCUTĂ!