Recenzie " Balanța puterii" de Monica Ramirez

Balanța puterii

Autor: Monica Ramirez
Număr de pagini: 478
Colecția: Seria Alina Marinescu
Trăiește în umbre. Nu exiști. Ești doar o fantomă.

Ultimii șapte ani au învățat-o să se resemneze în fața realității. A acceptat în cele din urmă că viața în cadrul Organizației Elite nu se măsoară în bine și rău, ci în rata de supraviețuire. Nu se știe câți asasini controlează Elite, dar ea este diferită. Cu toții sunt instruiți în arta de a ucide, dar ea a fost antrenată pentru mai mult. În urmă cu șapte ani, era încă Alina Marinescu, nefiind obligată să-și asume o nouă identitate în fiecare lună. Pe atunci Alex Therein era încă în viață... mentorul ei, prietenul ei, iubitul ei, fundația întregii ei distrugeri.
Povestea lor de dragoste a fost singurul lucru de care au avut vreodată parte, dar iubirea nu poate supraviețui în lumea lor opresivă. Violență, intrigă, iubire și ură, atracție și respingere într-o lume întunecată și complicată, Elite reprezintă opusul societății ideale. În această lume atât de secretă încât devine fantomatică, agenții operativi devin la fel de fantomatici. Odată intrați în joc, nu se mai pot retrage, nu pot pleca acasă la terminarea programului de lucru. Elite le acaparează viețile complet, invadându-le simțurile, intimitatea, de cele mai multe ori chiar gândurile.

• Într-o lume în care seriile sunt de o calitate tot mai scăzută, uite că a venit momentul să descopăr ceva ce mi-a atras atenția încă din primele pagini citite, o serie pe care o lecturez cu drag și patimă, dar pe care n-aș vrea s-o duc la sfârșit niciodată pentru că mi-a expulzat atâtea trăiri, stări de bine și de tristețe și m-a făcut să mă îndrăgostesc de caracterele care stau la baza acestei scrieri. Cu cel mai mare drag aș încadra seria Alina Marinescu în categoria seriilor Must Read, deoarece este pentru prima dată când nu îmi manifest dorința de a termina cărțile, de frică că, mai apoi, nu mă voi mai afla alături de caracterele pe care Monica le-a conturat cu atâta precizie.
  • Modul în care acestea sunt create, calitățile atribuite de-a lungul povestirii le consider ca fiind esențiale și dau o notă de perfecțiune acestora, mai ales Alex care, din punctul meu de vedere, este the best. Prin intermediul a tot ceea ce autoarea a relatat despre el, dar și prin acțiunile în care se implică, Alex devine un substitut al omului perfect, chiar dacă perfecțiunea nu există, în cărți aceasta își face simțită prezența și sunt sigură că nu mă număr printre primele persoane care îl apreciază pentru ceea ce face și ce este, cu mai există o mulțime dintre voi care îl apreciați sau l-ați apreciat pentru că în volumul trei, Balanța puterii, acesta apare doar foarte puțin și lucrul acesta m-a întristat profund.
  • După finalul celui de-al doilea volum, efectiv mi-a venit să plâng când s-a dezvăluit ceea ce s-a petrecut cu el, dar speranța și-a făcut din nou prezența în momentul în care am luat în calcul și epilogul pentru că nu mai puteam de nerăbdare să văd cum vor decurge lucrurile și în cât de multe secvențe va fi conturată înfățișarea acestuia.
  • Chiar dacă mi-am manifestat o stare de amăgire în volumul doi după cele întâmplate, pot să vă spun că acest factor nu m-a determinat să nu îmi doresc să continui lecturarea seriei, ci, dimpotrivă, chiar voiam să văd dacă este adevărat ceea ce s-a relatat acolo în acele momente de cumpănă, atât pentru mine, cât și pentru restul personajelor.
  • Pot să spun că Alex, într-o oarecare măsură, a fost înlocuit de către Marius pentru că și el mi-a atras atenția, în ceea ce privește relația lui cu Alina.
  • Dacă într-o primă fază am avut impresia ă Alina a terminat cu melancolicele povești de dragoste, totul s-a divulgat ca fiind doar o pură impresie pentru că aceasta nu poate sta departe de ceea ce însemnă iubire, trăiri profunde și relații de dragoste cu persoana iubită, în acest caz, Marius.
  • Mi-a plăcut enorm faptul că cei doi ajung să lucreze împreună și pe măsură ce trece timpul, relația dintre cei doi evoluează, începând chiar de la o misiune în cadrul Organizației Elite, unde cei doi trebuiau să joace rolul de soț și soție devotată soțului ei miliardar și, totodată, dornică de a cunoaște alte personalități feminine, doar pentru a obține ceea ce este nevoită să obțină.
  • Pe de altă parte, cartea surprinde o mulțime de scene de acțiune, unde în centrul atenției este Alina. Iubesc spiritul ei războinic și viteaz, de aceea o consider ca fiind o femeie puternică atât din punct de vedere fizic, că altfel, nu ajungea în cadrul Organizației Elite, dar și din punct de vedere emoțional, deoarece încearcă, oarecum, să își stăpânească ieșirile pe care le are în prezența lui Marius, presupusul ei soț, iubit și prieten.
  • Îmi place faptul că cei doi mereu se atrag și din punctul meu de vedere, unul este magnetul, iar celălalt este acel metal care este atras foarte puternic și, totuși, este semnificativă această premisă pentru că nu îl poți cataloga doar pe unul ca fiind un magnet și pe celălalt ca fiind metalul pentru că oarecum fac cu schimbul, în sensul că există o atracție fizică, corporală și sufletească în egală măsură între ambii presupuși.
  • În cadrul acestui volum, o percep pe Alina ca fiind unul dintre cele mai complexe personaje și spun asta nu pentru că așa îmi doresc, ci pentru că așa este. În cadrul Organizației există o sumedenie de personalități, una se pricepe la informatică, alta să organizeze echipele pentru un succes inevitabil, un alt personaj să dezamorseze bombe, dar Alina...Alina se pricepe la toate și poate mă veți înțelege de ce o consider ca încadrându-se într-o tipologie care tinde spre perfecțiune. Devine din ce în ce mai bună, își joacă rolurile bine și știe cum să se descurce atunci când se află în primejdie. Este adevărat faptul că niciodată nu este singură, astfel că este ajutată, dar la rândul ei ajută și este de încredere, chiar dacă, printr-un procent estimat, a fost instruită ca fiind un monstru ... un monstru, care în cazul de față are inimă și simte iubire. O doare când este rănită, suferă, dar mereu are puterea de a trece mai departe, deoarece numai oamenii slabi plâng, iar ea, categoric, nu este un personaj lasciv, cu atât mai puțin slab.
  • Acțiunea, personajele acestei serii, dau dependență, o dependență incurabilă care nu are șanse de vindecare. Dacă în primele două volume, acțiunea este prezentă într-o măsură considerabilă, în acest volum, ea își face simțită prezența din ce în ce mai mult. Efectiv, simțeam să mă lupt eu cu adversarii în locul Alinei, așa de realistic a fost totul și de tentant.
  • Acțiunea nu este singura caracteristică seriei, ci aici apare trădarea, prietenia adevărată care este plămădită ca un lanț întrei cei care fac parte din cadrul Elite, iubirea care îi leagă pe mulți dintre ei, jucând un rol, practic, foarte important, deoarece altfel nu ar face față provocărilor care sunt din ce în ce mai periculoase.
  • În urma multor provocări și conflicte, mulți dintre ei ajung să își piardă viața, dacă viața din Elite putea fi numită așa, dar, totuși, împreună au creat acea legătură și atmosferă care poate fi numită pentru ei casă. Luptă pentru a apăra Elite, pentru a apăra oameni nevinovați de forțele răului și cel mai semnificativ, luptă pentru a-și salva viața și pentru a se revedea, la sfârșitul evenimentelor, toți, din nou, unul în compania celuilalt.
  • Revenind la ceea ce se conturează în universul lui Marius și al Alinei, pot afirma că ce se petrece între ei decurge foarte natural și nu într-un mod brusc. Acest fapt oferă relației acel echilibru de care are nevoie oricare altă relație, chiar dacă a celor doi se rezumă la a fi potențiali soț și soție.
-[...] Care este esența spiritului tău?
-Iubirea, îi răspunse, privind-o drept în ochi. Iubirea e cel mai important lucru în viață. Fără iubire nu ai nimic.
Alina își întoarse privirea. Atracția pe care o simțea pentru acel bărbat misterios era atât de puternică, încât devenea aproape absurdă. Emoții contradictorii începură să se ciocnească în sufletul ei, dar nu avea absolut nicio intenție să le analizeze în acel moment.  Nu putea. Trecuse prea mult timp, plus că genul acela de emoții îi provocaseră prea multă durere în trecut.
-Așa e... foarte drăguț, reuși să îngaime.
-Așadar, te revăd mâine? întrebă Marius
-Da, așa cred.
  • Sunt tentată să cred că Alina are mai mulți admiratori și asta se datorează faptului că ea este o fire puternică, dar sensibilă și reușește să emane iubire peste tot, chiar dacă uneori o concep ca fiind e una cu Alex, deoarece doar el dispunea de acea privire rece și goală, prin intermediul căruia nu puteai să deduci nici măcar o emoție sau o stare, fie ea de bine sau de rău.
  • Brett un personaj secundar, dar, totuși, important în cadrul Organizației, este unul dintre acei bărbați care nu pot face față atracțiilor fizice, iar în acest caz, el nu poate face față atracției pe care o are când vine vorba de eroina noastră, Alina, și astfel autoarea îl prezintă într-un moment în care dă frâu liber cuvintelor și îi mărturisește lui Roger ceea ce îl animă pe el, de mai multă vreme.
-M-am atașat mult de fata asta. La început îmi părea un caz pierdut... nu-și respecta niciodată ordinele și era prima care-mi punea toate deciziile sub semnul îndoielii. Încăpățânată și sfidătoare, dar vie, vibrantă, foarte inteligentă și cu abilitatea rar întâlnită de-a rămâne cu capul pe umeri în orice situație. Sfida șansele chiar în cele mai drastice circumstanțe. Am trimis-o în absolut orice gen de misiune. Nu conta gradul de dificultate, cât de departe trebuia să călătorească ori cât de solicitant era profilul misiunii. A fost expusă greșelilor și lipsei de experiență a noilor recruți, a profilelor prost întocmite și-a liderilor de echipă incompetenți. [...]  Până la urmă, n-am putut să nu fiu impresionat de Alina. Ar fi păcat ca inima acestui copil să fie sfărâmată din cauza unor politici interne.
  • Totuși sunt de părere că între iubirea pe care Brett i-o poartă și cea purtată de către Marius, există mari diferențe, în sensul că Brett o consideră ca fiind un copil și astfel adoptă o ipostază protectivă, mai mult pe plan parental, pe când dacă este să mă raportez la Marius, acesta o vede pe Alina ca fiind un suflet pereche, astfel spus, iubita lui și cea alături de care se simte bine indiferent dacă sunt în misiune sau nu.
  • Ar mai exista o sumedenie de lucruri de consemnat, însă doresc să vă las pe voi să descoperiți ceea ce se întâmplă mai departe și, nu în ultimul rând, consider că fiecare trebuie să aibă posibilitatea de a descoperi pe cont propriu tot ceea ce reprezintă acest volum, de fapt.
  • Când am început eu să citesc acest volum, era sigură că mă așteaptă multe descoperiri și răsturnări de situație și așa a și fost. Efectiv, acest tip de lectură mi se pare unul dintre cele mai plauzibile deoarece pe mine are menirea de a mă face să îmi doresc lecturarea cât mai rapidă a volumelor. Mă credeți sau nu, în cazul acestei serii, pe de-o parte doresc să aflu cum vor decurge lucrurile, dar, într-o altă ordine de idei, nu vreau să citesc mai mult pentru că știu că mai am de citit trei volume și apoi totul se termină...Nu vreau să mă despart de aceste personaje și de aceea când am citit, meditam foarte bine la paginile lecturate pentru a-mi forma o idee cât mai vastă și mai complexă despre personaje, acțiune și tot ceea ce Monica a reușit să abordeze prin prisma acestei serii.
  • Știu că există multe cărți bune, eu nu zic nu, dar în acest an 2017, efectiv nu mă pot despărți de ceea ce înseamnă Alina Marinescu și trăiesc mereu cu gândul că voi termina de citit cărțile și nu voi mai găsi această poveste nicăieri pentru că, din punctul meu de vedere, povestea este una originală și cu atât mai apreciată de mine, cu cât este inspirată din viața reală.
  • Vă recomand să citiți seria, dacă nu ați făcut-o încă pentru că se merită fiecare bănuț cheltuit.
  • Dacă nu v-am convins cu primele două volume, acesta este semnul că nu trebuie să ratați această serie. O citiți mai târziu, am înțeles, dar să o citiți pentru că o să vă bucurați de fiecare moment în parte.

Sunt sigură că Monica mă va surprinde, din nou, în volumele următoare.

Alina își mușcă buza de jos, neștiind ce-ar fi putut spune. Știa prea bine cât de dureroase puteau deveni amintirile... [...] Viața merge înainte!
Sunt lucruri pentru care merită să trăiești, lucruri pentru care merită să mori și lucruri pentru care merită să lupți.