Recenzie "Asasin la feminin" de Monica Ramirez

Asasin la feminin

Primul volum din seria Alina Marinescu
Autor: Monica Ramirez
Număr de pagini: 464

O iubire imposibilă, interzisă, din altă lume...
Alina Marinescu este o rebelă. A fost o rebelă înainte de recrutarea ei ca agent operativ, rămâne o rebelă și după. Acum însă, moartea face parte din viața ei de zi cu zi. Secțiunea Operațiuni Speciale o recrutează împotriva voinței ei și Alex Therein, bărbatul pe care crede că-l iubește, o transformă într-un asasin de elită. Dragostea este o noțiune abstractă pentru Alex, un bărbat cu un trecut întunecat și o expresie impenetrabilă, eficient de rece, care ucide pentru a putea supraviețui. Fără întrebări inutile. Alex nu este un bărbat real, ci mai degrabă o fantomă, o iluzie creată cu ajutorul oglinzilor. Misiunea lui este să o seducă pe Alina, așa că o atrage în mod intenționat în lumea lui misterioasă și plină de senzații, prăbușindu-se emoțional pentru prima dată de la propria lui recrutare. Ca mentor al ei în timpul procesului de antrenament, trebuie să se confrunte nu numai cu atitudinea ei recalcitrantă, dar și cu responsabilitatea de a transforma o persoană inocentă într-o unealtă a morții. Cu toate acestea, cei doi sunt atrași unul către celălalt și relația paradoxală ură-iubire devine încă și mai complicată datorită jocului aproape zilnic cu moartea. Probabil cea mai arzătoare întrebare este: o iubește Alex pe Alina cu adevărat?

Seriile bune se cunosc.... încă din primul volum!!
  • Hello! În cadrul acestui articol o să mă raportez la foarte multe aspecte care sunt demne de consemnat, mai ales când este vorba despre o carte. Mereu se pune întrebarea: o să îmi placă? Oare se merită să o achiziționez? Referindu-mă strict la această carte, DA , se merită să cumpărați cartea și o să descoperiți pe parcurs de ce sunt atât de sigură de acest aspect.
  • Doresc să spun că în ultima lună, sincer, orice site foloseam, nu era zi să nu găsesc, măcar o dată, un articol sau o postare care să  includă primul volum din seria Alina Marinescu, informații sau interviuri cu Monica Ramirez și multe altele. În consecință, țin să cred că această serie este aproximativ, dacă nu la fel, de răspândită precum este aerul. Și eu chiar nu glumesc! Motivele pentru care mi-am dorit și eu cartea sunt foarte multe, însă am să le punctez doar pe câteva dintre acestea, cum ar fi faptul că la o primă întâlnire cu această copertă a cărții, ajungi la concluzia că este superbă. Cei de la Librex au darul editării și o fac într-o manieră foarte profesionalistă. Pe de altă parte, un alt motiv care m-a determinat să îmi doresc această serie foarte mult, ar fi faptul că scrierile Monicăi sunt extrem de populare. Am conspectat păreri și tot ce am putut deduce din acestea a fost că această serie este una foarte bună. Nu am citit păreri negative până în momentul de față și nici nu cred că se va întâmpla asta, deoarece Monica impresionează în adevăratul sens al cuvântului.
  • În primul rând, o să încerc pe cât posibil să recenzez această carte, fără a oferi spoilere, deoarece fiecăruia dintre noi trebuie să ni se ofere șansa de a descoperi mistele și secretele unei cărți, până la urmă, în acest aspect constă magia.
  • Am început să fac cunoștință cu eroii acestei serii, săptămâna asta și țin să cred că și numele lor au fost alese oarecum cu grijă. De ce susțin această ipoteză? Ca și o primă idee, protagoniștii sunt întruchipați de către Alex, un tânăr cu o serie de calități foarte bine conturate, și Alina, tânăra care are prilejul de a-i sparge barierele pe care acesta și le-a construit de-a lungul timpului, pentru a se apăra de suferință. Observăm faptul că atât numele sexului feminin, cat și numele protagonistului, încep cu litera " A", ceea ce ar putea reprezenta o compatibilitate a celor două personaje.
  • Vă spun sincer că efectiv nu am putut să mă despart de această carte. Îmi era așa de greu s-o las din mână, deoarece mi-a stârnit un interes de nedescris încă din clipa în care am citit primele pagini. Am dispus de foarte puțin timp liber această săptămână, însă cine spunea că nu există timp de citit? Există, normal că există. Este important doar să îți dorești să îți faci timp pentru o respectivă activitate, în cazul meu , cititul.
  • M-am cam lungit, așa că o să doresc să trec, într-o oarecare măsură, la subiectul cărții care îi surprinde, cum am amintit și mai sus, pe Alex și pe Alina. Încă din primele pagini, am emanat o simpatie față de Alex. Chiar mi-a făcut plăcere și am admirat stilul lui de a fi, un om rebel și rece, aspect care reiese din privirea lui, din ochii lui verziu. Pentru mine, ca și la o primă întâlnire cu acest personaj, Alex este acea ființă perfectă, surprinsă și în filmele cu asasini, fiindcă , până la urmă, cartea se bazează pe asasini și organizații secrete. Făcând cunoștință cu Alex, o să realizăm că acesta își pierde umanitatea, transformându-se, în același timp, într-o armă perfectă pentru SSO, organizația în cadrul căruia a fost recrutat la vârsta de 18 ani. Regulile stricte, antrenamente din cadrul cărora nu are voie să lipsească, toate acestea îl transformă pe Alex în persoana aceea demnă orice. Credeți că acesta a fost recrutat din simple motive? Nu, motivele erau bine cunoscute și o să vedeți că șefii organizației au avut un scop anume când l-au acaparat pe Alex și l-au condamnat la efort fizic și antrenamente dure.  L-am apreciat foarte mult pentru simplul fapt că se supunea ordinelor și știam că va fi acel personaj care îi va depăși pe toți. Știam faptul că el avea să devină cel mai bun, deoarece Monica are grijă să ne ofere detalii prin intermediul cărora să deducem acest aspect. Odată începută această carte o să vezi cum te introduce în lumea asasinilor și nu o să mai poți scăpa. Eventual, vei scăpa la finalizarea întregii serii. De asemenea, din moment în moment m-am așteptat să o întâlnesc în acest context și pe Alina, protagonista care, precum Alex, a fost și ea recrutată. Cine credeți că poate fi mentorul ei? Cine, dacă nu cel mai bun? Exact, Alex va fi mentorul ei care o va învăța cum să ucidă fără a fi mustrată de conștiință. Dar va reuși acesta ceea ce și-a propus? V-a reuși s-o facă să se numere printre cele mai bune?
  • Ceea ce m-a impresionat foarte mult este faptul că cei doi ajung să colaboreze împreună. Să meargă în misiuni împreună. Mi-a atras atenția un aspect și anume că mereu,  reușeau să ducă la bun sfârșit o misiune, indiferent de dificultatea acesteia. Însă, cu timpul cei doi ajung să se simpatizeze unul pe celălalt. Nu mă miră deloc acest fapt, deoarece, din punctul meu de vedere, ambii reprezintă genul acela de personaje încadrate în tipologia personajelor perfecte.  Pe parcursul relatării vom observa că sunt surprinde anume cadre care au menirea de ai individualiza pe cei doi, care, categoric, se angajează într-o conversație.

'' -Indiferent de ce simțim unul pentru celălalt, adevărul absolut este că nu suntem stăpâni pe viețile noastre. Trebuie să ne mulțumim cu momente furate ca cele de acum, apoi să ne întoarcem la realitate, la adevărata noastră identitate. Ce simt eu pentru tine, ce simt când sunt cu tine, partea asta a vieții mele nu-și are locul în existența mea de zi cu zi. Închise ochii, vocea devenindu-i o șoaptă aspră. Nevoia mea de tine mă face slab și-ți pune viața în pericol, dar nu știu cum să mă opresc din a te dori.
Alina închise ochii. Ore îi spunea adevărul? Mintea ei scormoni prin memorie. Prea multe amintiri despre minciunile lui, prea multe dezamăgiri și trădări. Recheamă apoi din amintire pasiunea pe care i-o arătase în timp ce făceau dragoste. Își aduse aminte de Alex cel care îi asigura spatele în timpul misiunilor, la fel de protector pe cât era și ea cu el.
-Nu mai știu ce este iubirea, spuse ea cu voce sugrumată de realitatea amară. Poate doar un lux pe care nu ni-l putem permite. Nu știu decât că am nevoie de tine ca de aer. Altceva nu mă interesează. "

• Ce simțea, de fapt, Alex pentru ea? O iubea sau doar se refugia în ea pentru a depăși anumite stări care se evaporau doar prin interacțiunea cu Alina? De un lucru era sigur și anume că era atrasă de ea încă din momentul în care a văzut-o pentru prima dată.
  • Inițial, am crezut că Alex este un tip dur, însă pe parcurs l-am descoperit într-o oarecare măsură în care mi-a permis autoarea. Sincer vorbind, întrebările născocite de către protagonistă sunt întrebările care își fac prezența și în gândul meu, iar răspunsurile la acest tumultum de nelămuriri sunt la fel de vagi precum sunt și pentru Alina.
  • Doresc că spun și faptul că SSO știa cum să acționeze în cazuri ca și acestea, iar aici mă refer strict la relația care s-a legat între Alina și Alex, deoarece cei prezenți acolo au ajuns la concluzia că între cei doi s-a înfiripat o legătură, o legătură care îi face să face progrese nu tocmai plăcute, progrese care nu ating așteptările celor de la SSO . Vor încerca aceștia să stea în calea celor doi? Le va feri prilejul de a se bucura unul de celălalt sau îi va despărți? Totuși, cei doi nu cor scăpa niciodată de organizație, mai ales că îi au pe cei aflați în acest cadru, la mână cu ceva foarte semnificativ. Dar ce poate fi atât de important, încât niciunul dintre ei să nu își permită să încalce regulamentul și să părăsească SSO? Familia este, chiar ea. De aici, vom deduce faptul că protagoniștii noștri renunță la libertate pentru familie, pentru acea familie pe care au lăsat-o în urmă, odată ce au pășit pragul acestei organizații importante. Pe de altă parte, de ce luptă ei pentru o familie care, oricum, îi consideră morți?

" - Sunt convins că asta e ceea ce vrea SSO  să crezi. [..]
Alex își amintea prea bine fiecare victimă a sa în parte. Cu siguranță ,singura lor vină fusese dorința de libertate. Un lucru la care tânjise și el în urmă cu o veșnicie, dar care acum părea imposibil. Tăcerea lui era mai mult decât grăitoare pentru Brett, care profită de avantajul oferit.
-Te-au înrobit atât de tare încât libertatea ți se pare ceva imposibil? Libertatea e importantă, merită să lupți pentru ea, să mori pentru ea. "

• Vă spun la cel mai sincer mod că mi-am manifestat o oarecare milă față de Alex și asta datorită antrenamentelor la care era supus. Erau extrem de dure, din punctul meu de vedere, însă rezultatul a fost unul pe măsură și anume , noul Alex, cel care m-a făcut să îl îndrăgesc încă de la început. Nu cred că sunt singura care își manifestă această simpatie pentru el, fiindcă este prezentat într-un mod aparte, punându-se accent pe aspectul fizic al acestuia, dar mai ales pe ceea ce deținea în urma tuturor sacrificiilor pe care le-a făcut fără să dea niciun pas înapoi.
  • Personajele noastre, sunt nevoite să se prezintă sub alte identități și cei care o să ajungeți să citiți această carte, și v-aș îndruma s-o faceți, o să descoperiți la ce folos toate aceste identități false.
  • La un moment dat, dacă tot am amintit de Alex, vom descoperi că acesta nu este ceea ce pare a fi. Dacă aveți tendința de a crede că el se află doar în cadrul SSO, vă înșelați amarnic pentru că Alex va face parte dintr-o organizație ultra secretă și anume Elite. Dar ce s-a întâmplat cu SSO? I-a trădat? Dacă da, va scăpa acesta fără a fi, însă, pedepsit? Va influența trădarea lui soarta familiei sale? Dar viața Alinei, ce se va întâmpla cu ea? Va avea de suferit de pe urma lui sau este implicată și ea?
  • Plină de adrenalină care îți pulsează prin vene încă de la început, această carte a avut menirea de a mă face dependentă de cele două personaje care, bineînțeles, sunt și cele mai îndrăgite de către mine. Deși am  avut tendința de a cataloga acest volum ca fiind o scriere în cadrul căruia voi întâlni un personaj feminin prezentat în postura de asasin, pe parcurs am descoperit că, de fapt, nucleul cărții nu este reprezentat de acest aspect, ci de iubirea imposibilă dintre Alex și Alina. Într-o altă ordine de idei, este vorba și despre asasini, nu doresc să mă înțelegeți greșit, însă cel mai mult este conturată iubirea dintre cei doi.
  • În mintea mea mi se construiesc o serie de întrebări care îți așteaptă răspunsul în volumele care urmează din această serie. Astfel, mă întreb ce se va întâmpla cu cei doi? Până unde vor reuși să ajungă? Vor ajunge împreună în anumite locuri sau vor fi separați, iubirea fiind cea care îi face mai slabi? Întrebări peste întrebări, suspans cât cuprinzi cu privirea și o iubire...imposibilă.
  • Nelipsit de acțiune, dragoste, adrenalină, împușcături, pericol, acest volum te va țintui locului și nu vei putea să îl lași din mână până ce nu îl vei termina. Acestea nu sunt vorbe goale, deoarece eu însămi am experimentat ceea ce am punctat mai sus. Fiți pregătiți pentru suspans și situații neașteptate, dar cel mai important, fiți pregătiți să faceți face iubirii dintre Alex și Alina, fata care este mai mult decât o simplă personalitate feminină.
  • Nu în ultimul rând, țin să amintesc că această serie intitulată Alina Marinescu este bazată pe o situație reală și acest considerent te va influența să îți dorești și mai mult să lecturezi această carte.
  • Așadar, acum o să vă spun părerea mea sinceră și aceea este că nu mi-a plăcut...GLUMESC, CĂ MI-A PLĂCUT, CATEGORIC foarte mult. Ador stilul pe care autoarea îl folosește în scrierile sale și îmi doresc ca Monica să scrie și mai multe cărți, deoarece, ghiciți ce? Tocmai a devenit autoarea mea româncă preferată numărul unu.Iubesc acest prim volum și abia aștept să mă aventurez și  în cel de-al doilea, deoarece simt cum mă strigă " Citește-mă! Citește-mă! Ce mai aștepți? "

• Aș acorda cărții foarte foarte multe stele, însă, din păcate, pot să îi acord doar 5 steluțe:☆☆☆☆☆
Cartea o puteți achiziționa de pe site-ul editurii Librex, accesând acest link, iar seria completă o puteți lua cu autograf și la un preț redus de aici .

Citate care mi-au plăcut : ( mi-au plăcut o sumedenie, iar dacă ar fi să le redau pe toate aici, m-ar apuca, sincer, dimineața )

" - Mi-ai spus odată că moartea e ușoară. E cu mult mai greu să trăiești [..] . "

'' Asta e! Ura e energie, iar energia îți dă puterea de a rămâne în viață! "

" - Nu mă cunoști deloc, Alina. Ai grijă pe unde-ți bagi nasul, că s-ar putea să nu îți placă deloc ce găsești! "

"Medalionul bleu nu mai era în vitrină, iar ea împietri cu privirea fixată pe locul gol de pe catifea. Tocmai atunci, proprietarul ieși afară și încuie ușa, iar ea îl întrebă ce se întâmplase cu medalionul.
-L-am vândut acum câteva ore, îi răspunse el cu un zâmbet. Frumos, nu?
- Foarte, aprobă Alina, returnându-i zâmbetul.
-L-a cumpărat un bărbat tânăr...culoarea îi aducea aminte de femeia pe care o iubește. Dragostea este superbă, continuă omul pe un ton visător. "